A legtöbbünk ismeri a különböző népszerű szerepkártyajátékokat, mint a Magic the Gathering, Hearthstone (jó, talán ez nem pont abba a kategóriába esik, de na, egy kis ingyen reklám senkinek sem fáj), és talán az ezek paródiájának mondható Munchkin sem ismeretlen mindenki előtt. Szóval miért ne legyen egy VIK-es változat? Persze az itt felsoroltak csak töredékei a lehetséges kártyáknak, ha szeretnél még több szörnyről és hősről olvasni, nézd meg cikkünk kezdetét az újság 45./2. számának 41-47. oldalán, vagy egyszerűen csak hallgass bele egy BMEs beszélgetésbe.
Flegma
Képességek:
- Az idő legyen veled: Mivel semmi nem zavarja ezt a Hőst komolyabban, így semmi nem tudja elvenni az idejét attól, amit épp csinálni akar. A flegma az egyetlen ember, aki a nap 24 órájával teljesen rendelkezik.
- Más Valaki Problémája (MVP): Ez a képesség akkor aktiválható, ha a Hős nem akar foglalkozni más emberek bajaival, így nyer időt olyan kérések elutasításával, amire a többi ember nem képes.
- One Does Not Simply Skip Póthét: Mivel Hősünket nem zavarja az sem, ha bukik néhány zh-n, teljes nyugalommal teszi át ezeket és a házileadásokat a póthétre.
- Deus Vult!: Ez a képesség akkor aktiválódik, ha a Flegma túl sok dolgot pakolt át a póthétre, ekkor átalakul Keresztessé. Amennyiben viszont túl sokat használja, könnyen átléphet a Re-Gólya Hősosztályba, elveszítve Flegma képességeit.
Immunitások:
- Órára járás: mivel nem zavarja az, hogy órán kellene lennie, nyugodtan aludhat vagy kikapcsolódhat közben. Ezzel több ideje marad másra.
- Idegesítő emberek: akkor sem zavartatja magát, ha nem tud bejutni a Schönherzbe, vagy ha beüvöltöznek órán az emberek olyanokat, amik csak hátráltatják az előadás menetét.
- A következő státuszokra immunis: Kétségbeesés, Stressz, Önutálat.
Gyengeségek:
- Túlzott nem érdekeltség: amennyiben túlzásba viszi, könnyen kibukhat az egyetemről; nem éri el a jelenléti követelményeket, vagy túl sok tantárgyból bukik, bár valószínűleg ez nem igazi gyengeség, mert ez sem fogja érdekelni.
- Empátia hiány: mivel a flegmát gyakran nem érdekli semmi, pl. MVP képesség. A többi Hős gyakran túl hidegnek éli meg, így nehezen talál csapatot, és gyakran magányos farkasként jár.
Alvás
Leírás: Színtelen, szagtalan, ám igen nagy tömeggel rendelkező lény.
Támadási mód: Lesből áldozata nyakára vagy fejére veti magát, amitől prédája feje általában elgurul a legközelebbi vízszintes felületen. Csapatokat ritkán támad meg.
Erő: Hihetetlen súlya miatt a megtámadott nem tud ellene védekezni, de bárki más, külső személy könnyen elbánhat vele. Nem a legbátrabb és legerősebb szörny.
Különleges képesség: Mivel sokan nem hisznek a létezésében, ezért akár képes láthatatlannak is tűnni a naivak előtt. Feljegyzések szerint így történtek olyan kivételes esetek, hogy nagyobb csoportokat is ért támadás. A józanabbak elfutottak, és nem értették, hogy néhányan miért nem látták az egyértelmű veszélyt és menekültek velük. Az Alvás pedig kíméletlenül levadászta a csapat legfáradtabb tagjait, akik a legcsekélyebb ellenállást sem tanúsították.
Mérgezés: Igen erősen mérgező a karma, akit egyszer elkapott, az hajlamos többször visszaesni, még ha magát a szörnyet le is győzték. Fertőzésveszély ritkán áll fenn, fenyegetést az jelenthet, hogy a mérgezett állapot kívülről kellemesnek tűnhet, és másokat is bátoríthat a szörny mérgéből készült tudatmódosító szer kipróbálására.
Előfordulási hely: Előadó termekben, leggyakrabban a hátsó sorokban, de ínségesebb időkben az elsősorokig is merészkedik prédát keresve. Szeret íróasztalok alatt elrejtőzni, hogy aztán a reggeli órákban, tekintet nélkül az éppen tanulni próbált tárgyra, előmerészkedjen és támadjon. Gyáva természete miatt nem mer határidő csapdába esett egyedeket megtámadni, mert fél, hogy ő is csapdába eshet.
Legyőzése: Elijeszthető a példány méretétől függően lámpafénnyel, kávéval, energiaitallal, stressz hormonnal, határidőkkel. Ha már megsebezte áldozatát, nehezen ereszti el, ezért nagyon határozott fellépés kell ellene, de mivel szorosan kapaszkodik a prédájába, minden esetben a megmenteni kívánt személy is súlyos sérüléseket szerez eközben.
Lantzárta
Leírás: Prokrasztináció nemzetségébe tartozó kisebb stílű (már abban a családban, más maffiákban még a főnöknek sincs olyan hatalma, mint itt a sima beosztottaknak) gyilkoló palánta. Becserkészés közben madártestű, angyal szárnyú csábító férfi vagy női arccal rendelkező (megkísértett Hőstől függő) lény. A támadás megkezdésétől azonban inkább keselyűre emlékeztet, és addigi szirén éneke is inkább vinnyogásba vált át.
Támadási mód: A becserkészés során elhiteti prédájával, hogy sok ideje van, aztán türelmesen vár. Akár heteket. De aztán lecsap, biztosabban, mint a halál, ami néha minden előjel ellenére nem éri el az egyetemistákat. A lantzárta nem kegyelmez, akár két napig is képes szívtelenül, agyat tépően játszadozni áldozatával, mielőtt végezne vele. De akkor sem szabadulhat meg tőle az ember, mert annyi életerőt mindig hagy neki a bestia, hogy legközelebb is elszórakozhasson vele.
Erő: Áldozatából nyeri, mint az Egy Gyűrű. Minél nagyobb tervekkel és elképzelésekkel él valaki Lantzárta előtt, annál nagyobb erővel csapja a padlóhoz. (Egyedül a szorgalmasak menekülhetnek előle.)
Különleges képesség: Hihetetlen mértékben képes lerontani a művek minőségét, viszont furcsa módon növeli áldozata egóját, aki hirtelen meggyőződik róla, hogy ha nem támadták volna meg, megírta volna az évszázad balladáját.
Mérgezés: –
Előfordulási hely: Magányos, holdfényes éjszakákon, ablakpárkányon ülve költői pózban elkövetett, nem annyira költőies lúdtoll rágás és lant földhöz csapkodásának hangjaira jön elő a falra függesztett naptár mögül.
Legyőzése: Flegmákra teljes mértékben hatástalan. Ha a többieknek tudnék segítő útmutatást adni, akkor ez a cikk is viccesebbre sikerült volna. De tényleg, nem az én hibám, ez lett volna az évszá… Takarodsz! Hess innen! Veszed le a karmod a lantról!
Betegség
Leírás: Időszakszerűen váltogatja kinézetét, hol szétfolyó, csápos, undormányos zselé lény, hol karmos, ruganyos, rágcsálószerű. Van légies, fullasztó változata, mely képes kitölteni a rendelkezésre álló életteret, és megmérgezni azt.
Támadási mód: Először gyengének tetteti magát, hogy áldozatát hamis reményekbe ringassa, és óvatosan elkezdi pofozgatni, ezalatt kiismeri ellenfelét, és a második támadási szakaszt ez alapján kezdi meg, akár színlelt visszavonulást követően. Ekkor már kimutatja foga fehérjét (adott formájától függően csáprágója barnáját), és minden erejével támad.
Erő: Felesleges tárgyalni, még professzorokat is le tud győzni.
Különleges képesség: Mivel mind támadási időpontjában, mind áldozatválasztásában teljesen véletlenszerű, random számgenerátorként jobban működik, mint amit bárki eddig programozott. Egy különleges alfaja (Hurutka) speciális cserkészési módot fejlesztett ki: cukinak tetteti magát (majdnem annyira, mint egy rakás panda és egy adag végtelen tankörsör [igen, két adag végtelen már nem olyan cuki]), és egész addig barátságosan viselkedik, amíg nem ismeri ki áldozata gyenge tantárgyát, hogy akkor csaphasson le rá, amikor a legaláírástalanabb.
Mérgezés: Fokozottan fertőzésveszélyes, ajánlatos a csapat érdekében megszabadulni a fertőzött tagtól (persze ha annak erős az empátia kiváltó ereje, ez természetesen esélytelen), és átadni a speciális Hozzátok-a-halottakat-visszük-a-halottakat osztagnak.
Előfordulási hely: Egyik kedvenc vadászhelye: Q előadói, ősszel és tavasszal, amikor megy a klíma, és a külső időjárás alapján senki sem visz magával pulcsit. De teljesen mobilis, bárhol, bárkit megtámad, kedvenc időszaka a már-meghalni-sincs-időm hetek, de ez nem jelenti, hogy a na-most-végre-pihenhetnék-egy-kicsit időszakokban nem fordul elő. Teljesen kiszámíthatatlan, támadási gyakorisága semmilyen összefüggésben nincs azzal, hogy mikor táplálkozott utoljára, étvágya csillapíthatatlan, akár egész tömegeket is szívesen megtámad egyszerre.
Legyőzése: Általában esélytelen, meg kell várni, amíg jól lakik, és utólag pótoltatni a testből általa elfogyasztott részeket (ehhez segítséget kérhetünk lelkes művégtag tervező mechásoktól). Babonások próbálkozásai: forró tea, forró leves, vitaminok. Mítoszok szerint ezen tárgyak végzetes érintésűek a szörnyek számára, de tapasztalatok szerint azok kiváló reflexekkel rendelkeznek, és még senkinek sem sikerült eltalálni őket bármelyik tárggyal, még ha előtte pontosan elemezte is a röppályát.
Közepes Jelek és rendszerek feladat
A következő másfél órát az asztalhoz láncolva töltheted, ha nincs nálad legalább hat lap, fogságban maradsz, amíg valaki meg nem szán.
– idő
– lap
– életkedv
De ha legyőzöd saját erődből:
+ gyakorlat
Ha segítséggel, a fentiek szintén járnak, de:
– önbecsülés
IMSc
Szép ígéretekkel csalogat bele a Dékáni Hivatal ebbe a csapdába, és mikor benne vagy, rájössz, hogy csak az önbecsülésed árán kerülhetsz ki belőle. De mégsem teljesen csapda, a hasonlóan csapdába esettekkel jó közösséget formálhatsz, és egy-két Jó Tanár kártyát is kaphatsz.
– idő
+ frusztráció
+ stressz